hemma från skolan

jadu
sjuk fortfarande, har en sån jävla hosta. Stannade hemma från skolan idag. Klockan kvart i åtta på morgonen ringer mamma till min mobil och frågar om jag kan passa mina småsyskon som också ska vara hemma idag för den ena ar lite ont i halsen. Jag blev förbannad för jag ville sova. Men ja, jag steg upp och vi ritade julteckningar, kollade på filmen Robotar och har ätit lite. Nu är klockan 11:50 och snart kommer deras pappa och hämtar dom. Jag är svintrött. Kommer nog somna framför tvn sen.

Har ätit lite ravioli också, för er som vill veta så är den veteegariska inte ens nära så god som köttfärs :)
Idag har jag och Alex två månader också förresten :) wiho! fast vi kan inte träffas för han vägrar att bli smittad och det hade nog inte gått så bra för jag bara gnäller hela tiden på att jag har ont och att jag är varm/kall så.. det får bli senare i veckan :)! Då ska vi hyra ett par filmer och köpa massa godis och mysa!

Men jag känner mig redan på bättringsvägen iallfall, och det är ju skönt. Usch ja fyfan vad det har varit jobbigt att vara sjuk. Kännts som om min hjärna har simmat runt i en massa snor, varit helt yr och när jag har legat ner i min säng så har jag svettats mer än vad jag hade gjort om jag hade sprungit ett maraton lopp!

Tänkte även vara lite schysst mot min kära mor och städa upp lite i köket för det ser ut som ett litet krig och ta vardagsrummet när jag ändån är i gång. Förstår inte riktigt det, jag är pantad. Jag kan tycka det är OK att vara snäll och hjälpa till lite då och då men aldrig fan kan jag sätta igång och fixa mitt eget rum nej.

Vet inte riktigt om jag skrev de i mitt förra inlägg men jag har iallafall önskat min en "speciell" sak av mamma. En ny säng! En stor, sån typ 120 cm. Nu får jag knappt plats i den och ännu värre är det ju när Alex också sover här. Sen så har jag inga ben på denna sängen heller och det stör mig något otroligt för madrassen på sängen ramlar alltid ner på natten så det ser ut som att tio apor har hoppat runt i sängen ungefär.
Så, yes. En ny säng var det ja ! Frågan är bara om den kommer få plats här inne, men det löser vi! :)

Nu ska jag gå ner igen och börja röja!
Hörs senare igen, har tråkigt idag så kommer nog bli några inlägg.
Puss!

jag och emelie.
emelies blogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0